maandag 26 november 2012

Time flies!

Zondag was de laatste dag van een korte Thanksgiving vakantie. We konden even bijkomen van al het studeren. Volgende week maandag is de laatste collegedag, daarna beginnen de tentamenweken. 10 December heb ik m’n laatste tentamen, 18 december vlieg ik naar New York voor 9 dagen citytrippen met Mark en 27 december ben ik alweer in Nederland.

Het lijkt nog vorige week dat ik zei dat de laatste 10 weken wel heel snel zullen gaan. Het klopte; ze vliegen voorbij. Er is de laatste tijd teveel gebeurd om allemaal te gaan beschrijven (dat zou ik ook helemaal niet willen), dus ik zal het laten bij een aantal hoogtepunten.

Allereerst: het studeren gaat nog steeds goed. Alhoewel de werkdruk erg hoog ligt en ik tot de dag van het laatste tentamen ongeveer permanent aan het leren zal zijn, lukt het me om hoge cijfers te blijven halen. Dat komt natuurlijk vooral door m’n eigen genialiteit *ahum* maar het speelt ook een rol dat de leraren hier wat makkelijker hoge cijfers geven. Als je gewoon doet wat de leraar zegt krijg je zo een B, en als je ietsje meer kennis en inzicht toont krijg je al snel een A. Maar daar moet je dus wel hard voor werken, want de hoeveel en verplichte lengte van papers is hier een stuk hoger dan ik gewend ben, net als het aantal tentamens.

3 November ben ik met Lisa en haar huisgenoot Margaret (Marge) naar Columbia en Charlotte geweest. In Charlotte gingen we  die zaterdag eerst naar een enorm winkelcentrum en ‘s avonds naar een concert van de echt heel erg leuke band Jukebox The Ghost. Marge heeft ons aan veel leuke (lokale) bandjes geïntroduceerd. Handig dat onze muzieksmaak overeenkomt J
In Columbia hebben we die dag geluncht en na het concert hebben we er bij de opa en oma van Marge gelogeerd, zodat we niet ’s nachts het hele stuk terug hoefden te rijden.

Skyline van Charlotte in de verte. Voor meer foto's van deze mooie stad verwijs ik u graag door naar Google. 

6 November was het natuurlijk Obama’s dag, waar ik in m’n vorige bericht al over vertelde.

Op 11 November ben ik met Lisa naar en over de Battery gelopen. De Battery is het meest zuidelijke stuk van het schiereiland waar downtown Charleston op is gebouwd. De wijk is erg mooi; het heeft een park  met een promenade aan de zeekust. De huizen (volgens Wikipedia gebouwd in Antebellum-architectuur) zijn super mooi en enorm groot en kosten dan ook tussen de 10 en 20 miljoen.

Ik schat zo'n 14 miljoen.





Inmiddels is hier afgelopen week met Thanksgiving het kerstseizoen begonnen. Best bizar: het is hier nog altijd vrij zacht weer met zelfs veel zomerse dagen. En toch hangt er overal al kerstversiering en draaien de winkels al kerstmuziek. Het grappigste is nog wel de straatverlichting, die vaak in palmbomen is opgehangen. 

Vorige week hadden we een paar dagen Thanksgiving break. Ik heb de korte vakantie doorgebracht met gemberkoekhuisjes bouwen, schaatsen, en samen met Lisa heeeerlijk eten bij de veel te aardige familie van Marge. Op het menu stond onder andere kalkoen en zoete aardappel met marshmallow ovenschotel. Erg lekker en erg Amerikaans. 

Net echt.

Mijn  oer-Hollandse bijdrage aan het Thanksgiving diner bij de familie Starr.
Vliegdekschip in de verte.
Had ik al verteld dat er hier palmbomen zijn en het hier nog altijd mooi weer is? 

Zoals altijd: meer foto’s staan op m’n Facebookpagina!

PS: vanaf 1 februari heb ik weer een kamer in Groningen nodig. Dus mocht je iets weten…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten