dinsdag 21 augustus 2012

Borne --> New York --> Charleston

Welkom op mijn blog! Ik zal proberen hier regelmatig een update te geven van mijn ervaringen in Charleston, South Carolina, waar ik een semester lang (tot half december) ga studeren.

Inmiddels ben ik al een aantal dagen in Charleston, maar ik zal dit eerste bericht gebruiken om kort te vertellen over de aanloop naar de uitwisseling en over de week in New York.

Het voorbereiden van de uitwisseling was een hoop werk. Het visum moest geregeld worden, verschillende documenten moesten naar Charleston worden gestuurd, vliegtickets moesten geboekt worden, enzovoorts. Er was veel hulp vanuit het American Studies department en van dr. Mack, onze contactpersoon in Charleston. Toch moest ik de meeste voorbereiding zelf doen, maar dat is natuurlijk alleen maar leerzaam. Bovendien scheelde het behoorlijk dat er drie medestudenten ook naar Charleston gaan; met hun kon ik veel bespreken.

Na een week van afscheid nemen was het vorige week maandag eindelijk zover. Samen met Lisa (die nu ook in Charleston studeert) en Emile (die nu in St. Louis is) stapten we op het vliegtuig naar New York, met een overstap in Dublin. Het afscheid van Mark en m'n moeder op Schiphol was moeilijk, maar tegelijkertijd nam de spanning en opwinding steeds meer toe. We gaan naar Amerika!

Na een lange vlucht kwamen we aan in New York. Ik ben er afgelopen december ook al samen met Mark geweest, en deze fantastische stad verbaasde me wederom. De drukte, de hoge gebouwen, de parken, de commercie: de "magie" van New York zoals Emile het omschreef. Op mijn Facebookpagina staat een heel aantal foto's van deze week.

Afgelopen zaterdag vloog ik samen met Lisa naar Charleston vanaf LaGuardia Airport, waar we afscheid moesten nemen van Emile, die naar St. Louis vloog. De vlucht naar Charleston begon met een verrassing: bij de vlucht naar Washington (waar me moesten overstappen) mochten we eerste klas reizen omdat onze eigen plaatsen al vergeven waren. In Washington raakte helaas onze ingecheckte bagage zoek, wat er schijnbaar regelmatig gebeurd. Het was even schrikken: in Amerika zonder bagage. Gelukkig kregen we onze koffers de volgende dag netjes bezorgd.

Er volgt deze week nog een bericht over mijn eerste dagen in Charleston, so keep checking!

Groeten uit de States,
Coen    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten